Åpne mobilmeny Lukk mobilmeny



Hjem

Denne siden benytter informasjonskapsler, hovedsakelig for analyse av trafikken på nettstedet. Om du ønsker mer informasjon kan du lese om dette her.

Lukk cookie-melding

Våpen i kampen mot plastsøppel

Forskjellige bilder fra Plogger-appen på mobil

Plogger

Identitet, UX Design

Kontaktpersoner:
Ole Bentsen
Bjarte Kvinge Tvedt

De fleste har hørt om #plasthvalen, nylig har også #albatrossthefilm blitt en vekker for oss som er opptatt av miljøet. Plasthvalen som ble funnet på Sotra var starten på en ploggebølge. Forskere har også observert at albatrossen får i seg plast fra de blir født og får kanskje aldri oppleve å fly som voksen albatross.  Plogging er fortsatt høyaktuellt.

Norges friidrettsforbund sammen med Gjensidige ønsket å få utviklet en app med mening. We Make Magic ble med som designere av appen og sto for logo, og UX Design, Ways sto for utvikling.

 

Plogging er en sammenslåing av ordene “plukke” og “jogge”.  Man går gjerne tur eller jogger ute og rydder opp det man finner på veien.
I appen kan alle delta på sin måte, og loggføre sine ploggs.  Alle landets kommuner konkurrerer mot  – og med – hverandre i å plukke og registrere flest plogger, eller antall søppel plukket. Appen er altså en motivasjon til å plogge mer!